Sidor

lördag 12 maj 2012

11 frågor (Det tar aldrig slut ;)


11 frågor från Djuralex (Kika in på hennes blogg)


1. Om du inte hette vad du hette vad skulle du vilja heta?
Det ändras hela tiden, ett tag ville jag heta Vendela, sen blev det Jessica, och nu... vet jag nog inte riktigt. Det finns ett par namn som jag verkligen älskar, men som jag inte vill heta.

2. Vilket husdjur skulle du vilja ha som du inte har?
Om jag ska vara realistisk så säger jag hund. Men om jag ska leva mig in i fantasyvärlden så blir det utan tvekan drake eller fenixfågel!

3. Vilken är den sämsta boken du har läst?
Det finns ett par böcker som jag aldrig läste klart på grund av att de inte var bra. Men om jag ska välja en som jag läste ut så blir det "En krigares hjärta" av Niklas Krog. Jag kom aldrig in i den, och fattade inte särskilt mycket av handlingen.

4. Vilken är din favoritårstid?
Sommar!!!

5. Skulle du vilja skriva en bok?
Det kan man säga... Jag får idéer hela tiden som jag skulle vilja skriva en bok av. Men det blir för mycket. Just nu håller jag på med två böcker och 11 noveller..... -.- Osmart som man är ibland...

6. I såna fall vad skulle den handla om (genre)?
Mina två serier handlar båda två om fantasy. Men den senaste tiden har jag börjat utveckla en idé till en bok som bara handlar om kärlek, utan övernaturliga saker.

7. Vad är det sötaste som finns?
Kaniner eller igelkottar!

8.  Oftast är du arg/sur, glad/postitiv, trött vilket?
Trött och hyfsat glad.

9. Gillar du att stå framför publik (redovisa/framföra) något?
Nej nej nej nej!!!!

10. Vilken är den sorgligaste boken du har läst?
Jag har inte läst särskilt många sorgliga böcker. Men jag blev verkligen berörd när jag läste "Frost" av Maggie Stiefvater.

11. Gillar du skolmaten på din skola?
Sådär, den är väl okej (ibland).

Tack för frågorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan! Kul att du vill kommentera!
Men acceptera att kommentarer jag inte tycker är nödvändiga att ha kommer att tas bort.