Sidor

torsdag 10 maj 2012

Moas och min så kallade bok!

Gud hela kvällen igår gick till att fixa min och min kompis Moas (Mowas) berättelse! Först gjorde jag en omslagsbild, sen en baksida. Lite senare redigerade jag själva berättelsen. Därefter numrerade jag sidorna. Det hade inte behövt ta så lång tid, men jag kunde inte bestämma mig för hur det skulle se ut så det tog kanske tjugo minuter eller så... Sen skrev jag ut allt. Det tog sin lilla tid, jag kunde bara skriva ut en sida åt gången, eftersom jag bestämde att vi skulle ha text på båda sidorna av pappret.
Och så var jag ju tvungen att fixa till det lite med olika delar, typiskt mig... När jag hade skrivit ut allt, så var jag ju såklart tvungen att klippa till kanterna (Det blev lite fail när man skrev ut). Så jag klippte i varenda papper, fast det blev aldrig helt jämt...........
Aja, strunt samma, jag ville bara lägga ut alla bilder jag gjorde....

Omslaget: (Jag äger inte bilden av själva ängeln, hittade den på google)

Baksidan:

Del 1:

Del 2:

Del 3:

The end:

Blev riktigt nöjd med allt, jag känner mig som värsta dataproffset när jag håller på med allt sånt här ;)

Så idag lämnade vi in den till vår svenska-lärare, och vår NO-lärare, och en av våra kompisar..... De ville läsa den, så vi kopierade fler exemplar.
Så hela svenska-lektionen snackade vi om såna där (enligt mig) intressanta saker. Om författare, om hur man får böcker släppta, hur mycket man tjänar som författare osv.

Och nu kanske ni tänker något i stil med: "Men sa hon inte att hon bara skulle blogga om böcker nu?"
Jo det sa jag faktiskt, men det här har på sätt och vis med böcker att göra. För jag och Moa kallar det alltid för bok. Det har vi gjort enda sen vi började skriva på den, och sen blev det en vana :)

P.S. Kollade just mejlen... Jag har vunnit en novelltävling!!!!!!!!! Tidningen Julia och BoD utlyste en novelltävling för.... när det nu var. Temat var "Kärlek och kompisar." Det är det som är lite roligt. När jag för en gångs skull inte skriver om död, fantasy eller onaturliga saker, utan om kärlek och kompisar, då går den och vinner en tävling!
Vinnarnovellerna blir publicerade i en bok, sen kommer jag få ett exemplar av boken, trevligt va?
Och hur firar jag det här då? Jo, jag dammar.... (ofrivilligt faktiskt) D.S.

5 kommentarer:

  1. Åh, vad kul, jag funderade på att skicka in en men det blev aldrig av...:P
    Förresten, var gör du sådana snygga bilder? Photoshop? Förklara i så fall för mig hur man gör, jag har precis blivit medlem där men jag fattar inte hur man gör sådant, jag är usel på engelska....:P

    SvaraRadera
  2. Grattis!!! vilka fina omslag, och grattis till boken och att du vann novelltävlingen!

    SvaraRadera
  3. Grattis! :D

    Svar: Preciiis sådan är jag också! :P

    SvaraRadera
  4. Grattis! Skriv mer om din novell när den publiceras! :-)

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja jag gillade boken i alla fall så man måste ju läsa fortsättningen!

    Vilken fin bok! Är det för ett skolarbete eller? Kul dessutom att bli publicerad i en bok!!!!!

    SvaraRadera

Hejsan! Kul att du vill kommentera!
Men acceptera att kommentarer jag inte tycker är nödvändiga att ha kommer att tas bort.