Sidor

lördag 5 maj 2012

Flyga högt

Författare: Katarina von Bredow
Antal sidor: 315
Utgiven: 2011
Förlag: Rabén & Sjögren


Vendela är femton och har precis börjat nian. Då gäller det bara att smälta in och inte märkas. Men den tredje dagen kommer en ny tjej till klassen, Silja, och hon gör allt annat än att smälta in. Hon fixar om rangordningen i klassen, blir fiende med de så kallade "populära och coola", och gör saker Vendela själv aldrig drömt om att göra.

Till slut måste Vendela välja mellan Silja och sin bästa vän Tove. Ska hon låta allt fortsätta som vanligt, eller ska hon sluta vara rädd, och börja flyga högt?


Nja, den var bra, men inte sådär jättebra. Den är bra skriven, och har en bra handling. Det är nog mer jag som är helt inne på fantasy just nu och inte klarar av att läsa om annat än fantasy och övernaturliga saker.
Det var bra karaktärer i boken, och jag kände ofta igen mig själv i situationerna Vendela hamnar i. Fast det var ändå något som saknades (mitt intresse kanske?)
Men om ni gillar den här typen av böcker (kärlek och vänskap) så rekommenderar jag den här boken starkt!

1 kommentar:

  1. Jag tyckte den var rätt bra :)

    Svar: Tack så jättemycket! :D :D :D Jag hade det jättekul i Göteborg :D Fast jag är väääldigt trött nu, jag var där med familjen (eller mamma var hemma med hundarna så pappa och mina två syskon) och mina kusiner, och vi sprang i princip hela tiden. Vi bor ungefär 30 min från Göteborg, och vi åkte hem vid nio och kom hem vid halv tolv alldeles utmattade efter allt springande, hehe... Men det var det värt! :D

    SvaraRadera

Hejsan! Kul att du vill kommentera!
Men acceptera att kommentarer jag inte tycker är nödvändiga att ha kommer att tas bort.