Sidor

tisdag 13 december 2011

Failad blogg :(

Tja alla bloggläsare! (Som inte finns ;)
Har hänt rätt mycket sen jag bloggade sist, tror jag, beror på när jag bloggade sist, orkar inte kolla datumet just nu. Orsaken till att jag slutade blogga förut kan vara... eh... att jag inte pallade.
Nej det var nog för att jag började skriva en bok, fick fullt upp med det. Men nu är den klar, eller första delen är det i alla fall. Nu håller jag på med del 2. Jag kommer inte publicera den här på bloggen, bara noveller jag skrivit.
Men jag kan ändå berätta lite kort om vad den handlar om.

Den handlar om en tjej med namn Ali Pickoe. Egentligen heter hon Alicia men ingen kallar henne det, nästan.
Hon tvingas flytta ifrån Seattle till Los Angeles för att hennes mamma behöver ett nytt jobb.
Men i deras nya hus hittar hon en nyckel och ett tomt papper. En kväll råkar det droppa stearin på pappret så att det bildas en karta. Med hjälp av föremålen så kommer hon till en annan värld, Eowros.
Där blir hon tvungen att lära sig kriga och att överleva. När hon ska besegra ondskan får hon också hjälp av fyra människor, två alver, två dvärgar och en trollkarl. (I andra delen tillkommer också drakar)

Så det var en liten beskrivning på den :)
Nu ska jag snart dra och äta middag. Senare kanske jag publicerar en av mina noveller =)


P.S. Om ni undrar varför jag gjorde en ny blogg är det för att det blev något fel med den andra. Texten syns inte och allt gick åt skogen. Så nu startar jag på nytt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan! Kul att du vill kommentera!
Men acceptera att kommentarer jag inte tycker är nödvändiga att ha kommer att tas bort.