Sidor

tisdag 20 december 2011

Kristyr och död

Kom precis hem från skolan. Är helt slut i hjärnan så kan typ inte tänka nu så om jag skriver något konstigt vet ni varför. Har haft rätt tråkigt idag, fast ändå har dagen gått rätt så fort. Såg på film två lektioner. Det var nice.
På hemkunskapen idag fick vi göra stora pepparkakor. Fast själva grejen var att smeta på kristyr. Kan tyvärr inte lägga ut en bild på pepparkakan nu. Lät den ligga kvar så att kristyren får torka ordentligt. Hämtar den imorron. Vill inte att kristyren smetas ut eller något, blev väldigt nöjd med det. Om jag lagt ner den i en plastpåse och tagit den idag hade det bara blivit kladdigt och så.
Har inte så mycket mer att säga om dagen idag.


Ibland, så undrar jag. Nästan alla mina noveller handlar om död och sorg. Min novell "Avsked" är typ den enda där ingen dör. I novellen "Ensam utan hämnd" är det ingen som dör, men flera stycken som har dött.
Och i min bok är det flera stycken som dör. Det är rätt konstigt. Igår kväll försökte jag komma på en novell utan död. Men det gick inte. Jag kom bara på fler som innehåller död. Antagligen blir det väl så för att det är enklast att komma på. Och roligast att skriva. Och dessutom finns det väldigt många sätt att dö på. I en novell blir huvudrollens man skjuten, så hon tar livet av sig. I en annan blir äldsta sonen i familjen det handlar om torterad, och nästa dag dör han på sjukhuset. Och i en är det huvudrollen som har ihjäl sin flickvän.
I boken finns det också väldigt många olika sätt att dö på. En blir biten av en orm. De flesta blir mördade med hjälp av magi. Några blir mördade av en åtta-åring. Och en blir spetsad av ett spjut.
Mycket av det här har jag inte skrivit om än, kommer i tredje boken.

Aja, alldeles för mycket död. Ska spela "My heart will go on" på pianot. Den låten passar bra in på ämnet ;)
Bilden passar också bra in på ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan! Kul att du vill kommentera!
Men acceptera att kommentarer jag inte tycker är nödvändiga att ha kommer att tas bort.