Sidor

onsdag 28 december 2011

No dead!!!

Jag ska skriva en novell där ingen dör, det har jag bestämt mig för nu. Okej, det har jag redan, "Avsked". Men den räknas inte för den är inge bra! Jag ska skriva en novell där ingen dör, men som ändå är bra.
Har ingen aning om vad den ska handla om. Kommer bara på tråkiga historier, och palla skriva tråkiga noveller.
Åh nu vet jag! Ska göra en novell av Jonas Gardells pjäs "Mormor gråter." Kommer säkert faila helt totalt men det är värt ett försök.
Jag spelar ju teater och vår senaste pjäs var "Mormor gråter" så jag vet ju ad den handlar om och så. Spelade mamman i familjen. Var rätt kul. Fast jag missade när julgranen välte, kollade åt ett annat håll då. Det var synd.
Och mamma fick inte med det på film. Hon filmade mig då, och jag var på andra sidan scenen.

Fast såklart kommer jag göra ändringar och sånt när jag skriver novellen. Ska ändra om karaktärerna. Vill ha med en tonårstjej.
Får se hur det blir : )

1 kommentar:

  1. svar: Hej! Jag vet våra grannar är jätteknäppa, dom brukar banka i vårat golv (vilket är deras tak). O__o

    SvaraRadera

Hejsan! Kul att du vill kommentera!
Men acceptera att kommentarer jag inte tycker är nödvändiga att ha kommer att tas bort.